Η Τζέιμι
είναι μια όμορφη μελαχρινή κοπέλα που απαντά σε ό,τι τη ρωτήσεις και, το πιο
εντυπωσιακό, βρίσκεται σχεδόν παντού, σε πάμπολλες δημόσιες υπηρεσίες της Σιγκαπούρης
και λύνει απορίες ή δίνει συμβουλές και πληροφορίες σχετικά με τους φόρους, τις
επιχειρήσεις, την τεχνολογία, την εγκληματικότητα, την οικογένεια κ.ά. Δεν
είναι τα άβαταρ της Τζέιμι, διασκορπισμένα σε γραφεία, η Τζέιμι είναι chatbot,
εικονική βοηθός («Ρώτα την Τζέιμι»), που μαθαίνει συνομιλώντας. Στη Σιγκαπούρη
ετοιμάζεται ήδη η δεύτερη γενιά εικονικών βοηθών, που θα ολοκληρώνουν
οικονομικές συναλλαγές με τον πολίτη, και η τρίτη που θα παρέχουν στον καθένα
ξεχωριστά εξατομικευμένες πληροφορίες.
Η τεχνητή
νοημοσύνη έχει εισχωρήσει στον δημόσιο τομέα, παρά τα γνωστά εμπόδια: το υψηλό
κόστος, την ανησυχία για ενδεχόμενη διαρροή δεδομένων ή εξαγωγή λανθασμένων
συμπερασμάτων, το πολιτικό κόστος της μείωσης δημοσίων υπαλλήλων, την έλλειψη
εμπειρίας στο πάντρεμα μηχανής και ανθρώπου. Όχι στην Ελλάδα. Αλλού: Στο
Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στη Μέση Ανατολή, στην Ινδία, στην
Ιαπωνία, στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στη Ρωσία, στην Κίνα. Η χώρα μας, που
κατατάσσεται προτελευταία στην Ε.Ε. σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές τεχνολογίες,
βρίσκεται, ακόμη, στο προηγούμενο βήμα.