Σελίδες

Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Μελέτη ΕΜΠ: Πρωταγωνιστεί η Χρήση του Ποδηλάτου στις Μετακινήσεις της Καρδίτσας



Βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας, αλλά περισσότερο θυμίζει πόλη της Κεντρικής Ευρώπης. Εκεί, το ποδήλατο αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινής μετακίνησης για χιλιάδες κατοίκους, μοναδικό φαινόμενο για τη χώρα μας. Και σε κάθε κάτοικο αντιστοιχεί και ένα ποδήλατο. Και ούτε λίγο, ούτε πολύ, το ποδήλατο κατέχει το 22% στο ποσοστό των μετακινήσεων και μαζί με το περπάτημα αναδεικνύονται σε κυρίαρχους τρόπους μετακίνησης με συνολικό ποσοστό 60%!



Η πόλη αυτή είναι η Καρδίτσα και τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από την Έρευνα Αξιολόγησης του Δικτύου Ποδηλατοδρόμων της πόλης που διεξήγαγε ερευνητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) στα πλαίσια του προγράμματος «ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» 2004 – 2006.

Τα παραπάνω ποσοστά φαίνεται να έχουν αυξηθεί κατακόρυφα το τελευταίο διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Δημοτικής Αρχής. Το ποδήλατο έχει γίνει ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πόλης, όπου και συναντά κανείς ένα σύγχρονο και εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, που άρχισε να κατασκευάζεται από το 2003,  με μελέτη του ΕΜΠ και επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Θάνο Βλαστό. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα της χώρας: το δομημένο δίκτυο των ποδηλατοδρόμων έχει μήκος 7.300 μ. στον αστικό ιστό και 10.500 μ. περιαστικό.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς τοποθετήθηκαν σε διάφορα σημεία της πόλης νέα ποδηλατοστάσια για τη στάθμευση 200 ποδηλάτων, ενώ αναζητούνται συνεχώς νέοι χώροι για την τοποθέτηση και άλλων ποδηλατοστασίων, καθώς τα ποδήλατα που κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη είναι κυριολεκτικά χιλιάδες, σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή.
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Καρδίτσας Φώτης Αλεξάκος, σημειώνει στο ΑΜΠΕ-ΜΠΕ, πως «η σχέση της Καρδίτσας και των δημοτών με το ποδήλατο είναι στενή εδώ και δεκαετίες. Διαχρονικά τα τελευταία χρόνια οι Δημοτικές Αρχές δίνουν έμφαση στην προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη, συνέβαλε στο να διαθέτουμε σημαντικές υποδομές, τις οποίες προσπαθούμε συνεχώς να διευρύνουμε. Το ποδήλατο και οι υποδομές του λειτουργούν πλέον αναπτυξιακά για την περιοχή μας και είμαι πεπεισμένος ότι αποτελεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα που μπορούμε και πρέπει να το αξιοποιήσουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.