Άρθρο
του Κωστή Μοχιανάκη, Διευθυντή Προγραμματισμού,
Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου
Ηρακλείου για τα κέρδη των πολιτών από την «Έξυπνη Πόλη», με αφορμή την περίπτωση
του Ηρακλείου Κρήτης. Δημοσιεύτηκε στο CITYBRANDING.GR.
Πολλές
φορές σε συζητήσεις για το επιτυχημένο σχέδιο “Ηράκλειο, έξυπνη πόλη” με ερωτούν πως αυτό επιδρά στη
καθημερινή ζωή των δημοτών (και τι προσφέρει συνολικά). Ας κάνουμε λοιπόν μια
προσπάθεια να απαντήσουμε με συντομία σε ένα πραγματικά κρίσιμο ερώτημα.
Το
πρωί ένας μαθητής που πηγαίνει στο σχολείο του, ίσως δεν ξέρει ότι όλες οι
διαδικτυακές υπηρεσίες που βοηθούν τη λειτουργία του σχολείου και την
εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποιούνται μέσω του Μητροπολιτικού Δικτύου
Οπτικών ινών (ΜΑΝ) του Δήμου που διατρέχει την πόλη του Ηρακλείου (75
χιλιόμετρα). Αλλά και οι πολίτες που επισκέπτονται μια Δημόσια υπηρεσία, οι
φοιτητές στο πανεπιστήμιο, οι ασθενείς και οι επισκέπτες των δημοσίων
νοσοκομείων απολαμβάνουν υπηρεσίες που χρησιμοποιούν το Δημοτικό ΜΑΝ.
Όποιος
είναι χρήστης του διαδικτύου στο κέντρο της πόλης , σε πλατείες στις γειτονιές
και στα χωριά του Δήμου , μπορεί να χρησιμοποιήσει το Δωρεάν Δημοτικό Ασύρματο
δίκτυο. Πολλοί συνδημότες μας, που κατά καιρούς εκφράζουν παράπονα για την
ταχύτητα του δικτύου θα πρέπει να ξέρουν ότι με τις παρούσες υποδομές των
παρόχων (πχ ΟΤΕ) αυτές είναι οι καλύτερες υπηρεσίες που μπορούμε να δώσουμε. Το
Δημοτικό Wi–Fi της πόλης μας είναι το μεγαλύτερο
σε οποιαδήποτε πόλη της χώρας και έχει βραβευτεί για το σύνολο των υπηρεσιών
που προσφέρει.
Ο
ίδιος ο Δήμος Ηρακλείου διαθέτει Datacenter,
ο σχεδιασμός του οποίου έχει βραβευθεί σε παγκόσμιο συνέδριο λύσεων
πληροφορικής στο Μόναχο το 2015 μέσω του οποίου παρέχει υπηρεσίες στους
Δημότες.
Η
διαδικτυακή πύλη του Δήμου (τρίτη δημοφιλέστερη δημοτική πύλη στην Ελλάδα )
παρέχει 163 ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των τύπων στους Δημότες. Η καλύτερη
αναγνώριση μας είναι ότι περίπου 6.000 χρήστες είναι ήδη εγγεγραμμένοι για
παροχή υπηρεσιών.
Κάθε
ημέρα μπορούμε να δούμε από την δημοτική πύλη το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που
πραγματοποιούνται στην πόλη και να μάθουμε όλες τις σημαντικές ειδήσεις που μας
αφορούν τοπικά. Μπορούμε να παρακολουθούμε ζωντανά τις συνεδριάσεις του
Δημοτικού Συμβουλίου και να βλέπουμε on demand στο κανάλι του Δήμου στο youtube , όλες τις
ενδιαφέρουσες ομιλίες που πραγματοποιούνται στις Δημοτικές αίθουσες.
Η
επικοινωνία του Δήμου με τους δημότες διευκολύνεται με τη χρήση των κοινωνικών
δικτύων. Οι ερωτήσεις των πολιτών απαντώνται άμεσα και ίσως αυτό να είναι και ο
λόγος που 13.500 περίπου συμπολίτες μας παρακολουθούν τη δημοτική σελίδα στο facebook καθιστώντας την τη
δημοφιλέστερη δημοτική σελίδα στη χώρα όταν ο αμέσως επόμενος Δήμος Αθηναίων
έχει περίπου 6.000 ακολούθους.
Όποιος
θέλει να δανειστεί ένα βιβλίο από την Βικελαία Βιβλιοθήκη ,μπορεί διαδικτυακά
να δει αν είναι διαθέσιμο, όπως επίσης μπορεί να απολαύσει ποικίλο ψηφιακό
περιεχόμενο από τους πολιτιστικούς θησαυρούς της Βιβλιοθήκης.
Οι
Κρητικές εφημερίδες από τα τέλη του 19ου αιώνα έως περίπου το 1960 είναι
ψηφιοποιημένες και μπορούν να διαβαστούν από ερευνητές ή απλούς πολίτες που
ψάχνουν ένα παλιό δημοσίευμα.
Στο
ισόγειο της Βικελαίας λειτουργεί το τουριστικό infopoint με
τα ελκυστικά διαδραστικά συστήματα γεμάτο κάθε ημέρα από επισκέπτες αλλά και
από τους μαθητές της πόλης μας που θέλουν να μάθουν για τα αξιοθέατα με ένα
μοντέρνο ψηφιακό τρόπο.
Αν
θέλουμε να εξυπηρετηθούμε για ένα πρόβλημα στη γειτονιά μας, μια καμένη λάμπα,
μια λακκούβα, ένα ακλάδευτο δένδρο, μπορούμε είτε μέσω της εφαρμογής στο κινητό
(ήδη 2.500 συμπολίτες μας έχουν κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό τους) είτε
μέσω της δημοτικής πύλης, είτε μέσω του τηλεφώνου να δηλώσουμε το πρόβλημα και
να παρακολουθούμε τη πορεία επίλυσής του.
Γι’
αυτό με επίσημο τρόπο το Ευρωκοινοβούλιο έχει αναγνωρίσει το Ηράκλειο ως μια
από τις 240 έξυπνες πόλεις της Ευρώπης, το σχέδιο “Ηράκλειο, έξυπνη πόλη”
βραβεύεται διαχρονικά από διεθνείς οργανισμούς και συνέδρια. Έχουμε βέβαια
πολλά ακόμα να κάνουμε. Η υπόσχεση μας είναι πολλή δουλειά. Για το καλό της
πόλης μας και την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών της.
Πηγή:
CITYBRANDING.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.