Η Ελλάδα φαίνεται να ανήκει στις χώρες
που παραμένουν σημαντικά εξαρτημένες από τα στερεά καύσιμα, και συγκεκριμένα
από το λιγνίτη, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ, όπως μας ενημέρωσε το ENERGYPRESS.
Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η Ελλάδα παρουσιάζεται
στην Έκθεση ως μία από τις χώρες με τα μεγαλύτερα μέτρα ενθάρρυνσης παραγωγής
και κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων (παραγωγή λιγνίτη) ως μέρος των κρατικών
δαπανών και των συνολικών φόρων. Παράλληλα, στηρίζει την ανάπτυξη εργοστασίων
ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το λιγνίτη, όταν οι περισσότερες χώρες κινούνται
προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.
«Μόνο η σταδιακή κατάργηση των μέτρων
στήριξης των ορυκτών καυσίμων θα επιταχύνει τη μετάβαση προς τις ανανεώσιμες
πηγές ενέργειας και θα διευκολύνει την εφαρμογή της νέας Οδηγίας για το σύστημα
εμπορίας εκπομπών της ΕΕ και της βιομηχανικές εκπομπές», επισημαίνει
χαρακτηριστικά ο ΟΟΣΑ.
Ως προς διείσδυση των ΑΠΕ, η έκθεση
αναφέρει ότι το μερίδιο της τελικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ανήλθε στο
15%, κοντά στο μέσο όρο της ΕΕ- 28. Το κατά κεφαλήν μάλιστα επίπεδο ηλιακής
ενέργειας στην Ελλάδα (τόσο για φωτοβολταϊκά όσο και για ηλιακά), μας
κατατάσσει μεταξύ των πέντε κορυφαίων στον κόσμο (REN21, 2017).
Εκτενή αναφορά γίνεται στον ρόλο του CO2. Επισημαίνεται ότι οι εκπομπές
αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια,
και πλέον βρίσκονται αρκετά χαμηλότερα από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Σαν αιτία για
αυτή την εξέλιξη εμφανίζεται η πολυετής ύφεση, δηλαδή η μειωμένη βιομηχανική
παραγωγή, όπως και η μείωση μετακινήσεων κατά τη διάρκεια της τελευταίας
οκταετίας. Έχει η κρίση και τα καλά της, φαίνεται …
Τέλος στο κεφάλαιο της φορολογίας καυσίμων,
η έκθεση αναφέρει ότι η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες χώρες όπου τα έσοδα που
σχετίζονται με το περιβάλλον έχουν αυξηθεί την τελευταία δεκαετία σε σχέση με
το ΑΕΠ. Ίσως επειδή το ΑΕΠ έχει πέσει δραματικά, ενώ η φορολόγηση έχει
γιγαντωθεί, συνολικότερα στη χώρα. Ωστόσο, τα έσοδα από άλλους τομείς που
άπτονται του περιβάλλοντος, πέραν του ηλεκτρισμού και των μετακινήσεων με
αυτοκίνητο, παραμένουν αμελητέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.