«Οι
μετρούμενες τιμές συγκέντρωσης για τρεις βασικούς ρύπους έχουν επηρεαστεί
σημαντικά το χρονικό διάστημα του 2020, που ελήφθησαν τα περιοριστικά μέτρα,
λόγω του Covid 19, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης
τριετίας». Αυτά μας αναφέρει, με πρόσφατη ανακοίνωσή του, η Διεύθυνση
Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας (ΚΑΠΑ), του Υπουργείου
Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ0.
Η
κύρια σχετική μέτρηση και σύγκριση αφορά:
- τους Ρύπους Διοξειδίου του Αζώτου (ΝΟ2), ρύπος που κατά βάση επηρεάζεται από την κυκλοφορία στην πόλη
- τα Αιωρούμενα Μικροσωματίδια ΑΣ10 και ΑΣ2,5, στις συγκεντρώσεις των οποίων η συμμετοχή της κυκλοφορίας είναι επίσης σημαντική.
Α. Διοξείδιο του Αζώτου
Στους
Σταθμούς Κυκλοφορίας Πατησίων και Αριστοτέλους
παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των συγκεντρώσεων, 31,36% και 23,45% αντίστοιχα. Στον περιαστικό Σταθμό της Γεωπονικής,
η μείωση ήταν περιορισμένη, μόλις 1,22%.
Σύμφωνα
πάντα με την ΚΑΠΑ, η μείωση της κυκλοφορίας έχει επηρεάσει περισσότερο τις
μετρούμενες συγκεντρώσεις στους Σταθμούς του Κέντρου, Σταθμοί που καταγράφουν
διαχρονικά υπερβάσεις των οριακών τιμών, οι οποίες οφείλονται στην κυκλοφορία. Αντίθετα,
ο περιαστικός Σταθμός Γεωπονική, ο οποίος επηρεάζεται σημαντικά λιγότερο από
την κυκλοφορία, εμφανίζει και πολύ χαμηλότερη μείωση.
Ωστόσο,
επισημαίνεται ότι παρά τη σημαντική μείωση, η μετρούμενη συγκέντρωση στο Σταθμό
Κυκλοφορίας Πατησίων -που είναι διαχρονικά ο πιο επιβαρυμένος σταθμός του Κέντρου-
κατά το παρόν διάστημα εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας, δεν
χαρακτηρίζεται ως «χαμηλή» με βάση τα όρια και το δείκτη για την ποιότητα της ατμόσφαιρας.
Β. Αιωρούμενα Μικροσωματίδια
Ως προς τα Αιωρούμενα Μικροσωματίδια ΑΣ10, για
το Σταθμό Κυκλοφορίας Αριστοτέλους, παρατηρήθηκε σημαντική μείωση 22,32%, ενώ
για τα ΑΣ2,5 η μείωση ήταν μικρότερη, 10,53%.
Να
σημειωθεί ότι συγκεκριμένοι μετεωρολογικοί παράμετροι για τα διαστήματα που
εξετάσθηκαν είναι παρόμοιοι και επομένως οι παρατηρούμενες μειώσεις των
συγκεντρώσεων, οφείλονται κατά κύριο λόγο στη μείωση των εκπομπών από τον
περιορισμό της κυκλοφορίας των οχημάτων.
Θα
πρέπει να τονιστεί ότι το χρονικό διάστημα των μετρήσεων – συγκρίσεων είναι
σχετικά μικρό, ώστε να θεωρούνται ασφαλή τα συμπεράσματα για το βαθμό που τα
μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των οχημάτων, επηρέασαν τις τιμές
ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Αθήνα.
Το
χρονικό διάστημα που εξετάστηκε είναι από την 11η Μαρτίου, όπου άρχισαν
τα περιοριστικά μέτρα (κλείσιμο σχολείων), μέχρι και την 30η Μαρτίου, όπου τα μέτρα
περιορισμού λόγω του κορονοϊού εντάθηκαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.