Ο δήμαρχος
Βόλου βρίζει το χωριό που αντιστέκεται στην ιδιωτικοποίηση του νερού. Γιατί το
κοινωνικό κίνημα των Σταγιατών μας αφορά όλους; Μας ενημερώνει η Μαριανίνα Πάτσα,
από το DOCTV.GR.
Τα κοινωνικά
κινήματα είναι ομάδες πολιτών που αποσκοπούν στην επίτευξη κοινωνικών στόχων,
ασκώντας πιέσεις σε κυβερνήσεις και κοινωνικοπολιτικές ελίτ και αλλάζοντας τις
κοινωνικές πεποιθήσεις και αντιλήψεις. Ένα τέτοιο, προσπαθούν να δημιουργήσουν
και οι Σταγιάτες που αγωνίζονται ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού τους,
αλλά και στην χλωρίωση του νερού της πηγής τους.
Το μικρό
χωριό των σχεδόν 50 μόνιμων κατοίκων λειτουργεί ακολουθώντας διαδίκασίες
αμεσοδημοκρατίας και η Λαϊκή Συνέλευση Σταγιατών αποτελεί πλέον το όργανο λήψης
αποφάσεων του χωριού. Εδώ πραγματοποιήθηκε επίσης και η «Συνέλευση για την
αποανάπτυξη και την άμεση δημοκρατία» με συμμετέχοντες από όλη την Ελλάδα. Το
τελευταίο διάστημα οι κάτοικοι προσπέρασαν τον δήμαρχό τους, και αγωνίζονται να
παραμείνει η 450 ετών πηγή στη διάθεση των κατοίκων του χωριού, όχι να περάσει
στα χέρια ιδιωτικών συμφερόντων.
Ο δήμαρχος
του Βόλου όμως, Αχιλλέας Μπέος, έχει άλλη θέση: «Ξεκινάνε μηνύσεις κατά παντός
υπευθύνου» δηλώνει σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, απευθυνόμενος και στα μέλη των
Ενεργών Πολιτών Βόλου που αντιστέκονται με κινητοποιήσεις στην καύση
απορριμμάτων με το επιχείρημα ότι επιβαρύνεται το περιβάλλον και υπάρχει
αυξημένος αριθμός ασθενών με καρκίνο. «Είναι κάτι τύποι περίεργοι –παναγία
βοήθα– που δίνουν συνεντεύξεις και λένε να κάνουμε διαβούλευση με την
επιστημονική τους ομάδα. Ποιες γνώσεις έχουν; Αυτοί είναι που δημιουργούν
προβλήματα στην εξέλιξη του τόπου μας γιατί οι προηγμένες χώρες κάνουν χρόνια
καύση απορριμμάτων. Ας έρθουν οι επιστήμονες τους. Εγώ αυτούς τους 40
χαβαλέδες, τους κοπρίτες, δεν τους νομιμοποιώ». Σημειώνεται πως υπέρ του
αιτήματος των Σταγιατών, έχει ταχθεί ήδη ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας και το
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.
Ο Αλκίνοος
Ιωαννίδης, που είναι κάτοικος του χωριού τα τελευταία χρόνια, μίλησε πρόσφατα
στην ΕΡΤ1 για την κατάσταση: «Το χωριό υπάρχει εξαιτίας αυτής της πηγής, 350
χρόνια. Η ζωή και οι παραδόσεις των κατοίκων κινούνται γύρω από αυτό το ιερό
νερό. Το δίκτυο συντηρούν το μόνοι τους με προσωπικά έξοδα και προσωπική
εργασία. Κάνουν τους τακτικούς χημικούς ελέγχους. Ποτέ κανείς τους δεν
διανοήθηκε να το εκμεταλλευτεί οικονομικά και θα αγωνιστούν μέχρι τέλους ώστε
να συνεχίζει να τρέχει ελεύθερα και για τις επόμενες γενιές».
Ο Μπέος δεν
παρέλειψε να του επιτεθεί, με ύβρεις μπροστά στις κάμερες: «Κατοικούν 30-40
οικογένειες το πολύ. Έχουν γεμίσει καμιά δεκαριά σημεία με μαύρες σημαίες,
κάνουν ανακοινώσεις, δεν έχουν πληρώσει ποτέ νερό, έκαναν κατάληψη στο
κοινοτικό κτήριο, λειτουργούν αυθαίρετα τελείως και έχουν και έναν μαλάκα που
λέγεται Αλκίνοος Ιωαννίδης και τους συμπαραστέκεται. Λέει επάγγελμα
τραγουδιστής, τι τραγουδά δεν ξέρουμε, όμως είναι μία αρνητική νότα στην όμορφη
περιοχή μας».
«Μια
μεθοδολογία και φιλοσοφία επανάστασης δεν γεννιέται ούτε γίνεται αποδεκτή από
τη μια μέρα στην άλλη» έχει πει ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. «Από τη στιγμή που
προκύπτει, υποβάλλεται σε αυστηρές δοκιμασίες, αντιπολίτευση, περιφρόνηση και
προκατάληψη. Η παλιά φρουρά κάθε κοινωνίας αγανακτεί με τις νέες μεθόδους, οι
παλιοί φρουροί φορούν τα διακοσμητικά και τα μετάλλια που κέρδισαν διεξάγοντας
μάχες με τον αποδεκτό τρόπο».
Η θέση των
Σταγιατών δεν είναι μεμονωμένη, ούτε αφορά τους λίγους. Αφορά κάθε πολίτη και
συλλογικότητα που πολεμά για κοινωνική αλλαγή προς όφελος των πολλών. Οι
κοινωνίες των πολιτών μπορούν να οργανωθούν, να πολεμήσουν για την δικαιοσύνη,
αλλά και να κερδίσουν.
Πηγή: DOCTV.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.