Κυριακή, 21 Ιανουαρίου 2018

Πώς να γίνεις Δημοσιογράφος με ένα Smart Phone και ένα Laptop



Ένα πρακτικό διαδραστικό Εργαστήριο για μαθητές που φιλοδοξούν να γίνουν δημοσιογράφοι. Πειραματιζόμενοι με τα νέα μέσα και τις τεχνολογίες. Έμαθα για αυτό στο διαδικτυακό τόπο του ΕΛΛΑΚ.

Το Εργαστήριο το ονόμασαν «Backpack Journalism» είναι ένα πρακτικό, διαδραστικό εργαστήριο για μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ένα σακίδιο στην πλάτη με ένα smart phone και ένα φορητό υπολογιστή αρκούν για να ετοιμάσουν ένα θέμα που θα φτάσει σε όλο τον πλανήτη.





Οι μαθητές θα μάθουν να εντοπίζουν ενδιαφέροντα θέματα, να κάνουν έρευνα και να φτιάχνουν δικό τους περιεχόμενο (φωτογραφίες, βίντεο, εικόνα). Περιεχόμενο που στη συνέχεια θα μπορούν να δημοσιοποιήσουν στα social media και το διαδίκτυο!



Στόχος του Eργαστηρίου

Στόχος των εισηγητών – δημοσιογράφων είναι να εμπνεύσουν τους συμμετέχοντες, να τους μεταδώσουν βασικές αρχές δημοσιογραφίας και γνώσεις, πρακτικές συμβουλές για τα βασικά εργαλεία που θα χρειαστούν ως ρεπόρτερ, αλλά και γνώσεις για τα Νέα Μέσα. 


Περιγραφή

Οι πέντε βασικές ενότητες του εργαστηρίου που θα πραγματοποιηθούν σε οκτώ εβδομάδες είναι:

1.      Εισαγωγή στη δημοσιογραφία και τις προκλήσεις των Νέων Μέσων: Βασικές αρχές της δημοσιογραφίας και συνοπτική εισήγηση για το τι σημαίνει είδηση, τις βασικές της παραμέτρους της, όπως και συζήτηση γύρω από τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής.

2.      Έρευνα: Πώς βρίσκουμε μια καλή ιστορία;

3.      Πλάνο: Οργάνωσε το θέμα και τα μέσα που θα βοηθήσουν να το καταγράψεις

4.      Γίνε ninja των πολυμέσων: Κι όμως μπορείς να κάνεις το δικό σου φωτορεπορτάζ, να βιντεογραφήσεις και να γράψεις το θέμα σου.

5.      Ξέρεις από social media; Μοιράσου το θέμα σου έξυπνα και σωστά με τον υπόλοιπο κόσμο.


Οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με το εκπαιδευτικό υλικό και διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας ZOOMNET και θα καθοδηγούνται κατάλληλα, ώστε να αξιοποιούν τις πληροφορίες της πλατφόρμας στην τάξη με τη συνεργασία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού του τμήματος και ασφαλώς της δημοσιογραφικής τους ομάδας, δηλαδή των συμμαθητών τους! Οι εκπαιδευτές θα έχουν στην ουσία το ρόλο του μέντορα, ενώ τα παιδιά θα δουλέψουν ως αληθινοί δημοσιογράφοι υπό την καθοδήγησή τους.


Μορφή και Εργαλεία της Εκπαίδευσης:

- Διαλέξεις με φυσική κι online παρουσία

- Κείμενα

- Βίντεο με παρουσιάσεις

- Tasks και
Activities


Αν ενδιαφέρεστε, το Εκπαιδευτικό Υλικό των Μαθημάτων μπορείτε να το βρείτε στο ΑΥΤΟΝΟΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ.


Συντελεστές

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τον δημοσιογράφο-συγγραφέα
Μανώλη Ανδριωτάκη, τον σύμβουλο επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών Αλέξανδρο Μελίδη και τη δημοσιογράφο Μελίνα Σιδηροπούλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.