Παρασκευή, 18 Δεκεμβρίου 2020

Οργή από Οικονομικό και Τεχνικό Επιμελητήριο για την ξαφνική τροπολογία Κεραμέως για τα Πτυχία των Κολεγίων

Τη σφοδρή αντίδραση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ) προκάλεσε η εκπρόθεσμη τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά το απόγευμα της Πέμπτης, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σύμφωνα με την οποία υποχρεούνται να εγγράφουν πτυχιούχους κολεγίων, οι οποίοι θα έχουν ίδια δικαιώματα άσκησης επαγγέλματος με αυτά των πτυχιούχων των δημοσίων ελληνικών Πανεπιστημίων. 

 



Συγκεκριμένα, με την τροπολογία που κατέθεσε εν κρυπτώ και εκπρόθεσμα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, προβλέπεται:

  • Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος να εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων, προκειμένου να ασκούν το επάγγελμα του Αρχιτέκτονα Μηχανικού.
  • Στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος να εγγράφει αποφοίτους Κολλεγίων για να ασκούν το επάγγελμα του Οικονομολόγου και του Λογιστή Φοροτεχνικού.
  • Τα δικαιώματα άσκησης των παραπάνω επαγγελμάτων θα είναι τα ίδια με αυτά των πτυχιούχων των δημοσίων ελληνικών Πανεπιστημίων.

Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Κωνσταντίνος Κόλλιας, κάνει λόγο για «περαιτέρω υποβάθμιση της σχετικής αξιολόγησης».

Επιπλέον, τονίζει πως γεγονός ότι αρμόδιο για να γνωμοδοτεί επί του θέματος ορίζεται ένα τμήμα του Υπουργείου Παιδείας «μειώνει το κύρος της διαδικασίας, απαξιώνει την ίδια την αναγνώριση και οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του επιστημονικού επιπέδου των οικονομολόγων». Ο Κωνσταντίνος Κόλλιας διερωτάται γιατί η Νίκη Κεραμέως «επέλεξε να προχωρήσει σε αυτή την απαράδεκτη απόφαση, χωρίς να μας καλέσει, ως τον αρμόδιο επιστημονικό φορέα, να συζητήσουμε επί του θέματος, όταν έχουμε επανειλημμένα ζητήσει συνάντηση».

Ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος σημειώνει καταληκτικά ότι οι κοινοτικές οδηγίες, τις οποίες επικαλείται η υπουργός Παιδείας, «δεν έχουν καμία απολύτως εφαρμογή στη συγκεκριμένη περίπτωση».

Αναλυτικά η δήλωση του Κωνσταντίνου Κόλλια:

«Η αιφνιδιαστική και εκπρόθεσμη τροπολογία, την οποία κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την επαγγελματική ισοδυναμία, δηλαδή την επαγγελματική αναγνώριση όσων οικονομολόγων έχουν σπουδάσει σε κολέγια, οδηγεί σε περαιτέρω υποβάθμιση της σχετικής αξιολόγησης.

Το γεγονός ότι αρμόδιο για να γνωμοδοτεί επί του θέματος ορίζεται ένα τμήμα του Υπουργείου Παιδείας, μειώνει το κύρος της διαδικασίας, απαξιώνει την ίδια την αναγνώριση και οδηγεί στην πλήρη απαξίωση του επιστημονικού επιπέδου των οικονομολόγων.

Είναι επίσης απορίας άξιο γιατί η κυρία Κεραμέως επέλεξε να προχωρήσει σε αυτή την απαράδεκτη απόφαση, χωρίς να μας καλέσει, ως τον αρμόδιο επιστημονικό φορέα, να συζητήσουμε επί του θέματος, όταν έχουμε επανειλημμένα ζητήσει συνάντηση για την επίλυση του σοβαρού αυτού θέματος.

Η σπουδή της Υπουργού Παιδείας να περάσει ερήμην μας τη συγκεκριμένη τροπολογία, αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι την κατέθεσε εκπρόθεσμα στο σχετικό νομοσχέδιο.

Ο μοναδικός Φορέας, ο οποίος μπορεί να πιστοποιήσει μέσα από αξιόπιστες και απόλυτα επιστημονικές διαδικασίες την αναγνώριση της επαγγελματικής επάρκειας του οικονομολόγου και του λογιστή – φοροτεχνικού, είναι το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας.

Και αυτό πρέπει να το θυμηθεί, έστω και τώρα, η Υπουργός Παιδείας.

Άλλωστε, οι κοινοτικές οδηγίες, τις οποίες επικαλείται, δεν έχουν καμία απολύτως εφαρμογή στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αποτελούν απλά προφάσεις εν αμαρτίαις».

 

Παράλληλα το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ) με μια σκληρή ανακοίνωση του προέδρου του κ. Γ. Στασινού, τονίζει ότι η τροπολογία αυτή κατατέθηκε τελευταία στιγμή, εν κρυπτώ, χωρίς διάλογο με τους επιστημονικούς φορείς, τονίζει ότι επιλογή των διατάξεων και του περιεχομένου τους αποτελεί ξεκάθαρα επιλογή του Υπουργείου Παιδείας και δεν έχει καμία σχέση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ούτε η σχετική κοινοτική οδηγία. Ουσιαστικά δηλαδή καταγγέλλει για νυχτερινό κοινοβουλευτικό “πραξικόπημα” την κ. Κεραμέως και υποστηρίζει ότι οι ρυθμίσεις αυτές είναι και αντισυνταγματικές. Και -το σημαντικότερο- σημειώνει ότι οι εμπνευστές της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους μηχανισμούς των Υπουργείων θα καταλάβουν πολύ σύντομα αυτό που η κοινωνία και η δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό, γνωρίζουν καλά: το γιατί συμβαίνει αυτό. «Θα το καταλάβουν στον πρώτο σεισμό, στην πρώτη πλημμύρα, στην πρώτη παραβίαση πληροφοριακών συστημάτων, στο πρώτο βιομηχανικό ή εργατικό ατύχημα, στο πρώτο πρόβλημα ασφάλειας τροφίμων» σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Πιο συγκεκριμένα, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος στην ανακοίνωση του τονίζει ότι η τροπολογία αυτή κατατέθηκε τελευταία στιγμή, εν κρυπτώ, χωρίς διάλογο με τους επιστημονικούς φορείς, τονίζει ότι επιλογή των διατάξεων και του περιεχομένου τους αποτελεί ξεκάθαρα επιλογή του Υπουργείου Παιδείας και δεν έχει καμία σχέση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ούτε η σχετική κοινοτική οδηγία.

Μετά την ξαφνική κατάθεση από το Υπουργείο Παιδείας, σε νομοσχέδιο του για την επαγγελματική εκπαίδευση, τροπολογίας που αφορά την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας, η οποία με τις ρυθμίσεις που εισάγει απαξιώνει το ΤΕΕ, το επάγγελμα του μηχανικού και τις σπουδές στα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:

«Με μια αιφνιδιαστική πρωτοβουλία το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία, με πρωτοβουλία της κυρίας Κεραμέως, για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων όσων σπούδασαν κάποια θέματα μηχανικών στην αλλοδαπή. Και βάζει μπροστά, ψευδόμενο, το κοινοτικό δίκαιο και τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Αποτελεί ντροπή να κοροϊδεύει το Υπουργείο τους βουλευτές και τους πολίτες ότι δήθεν είναι υποχρεωμένο από αιτιολογημένη γνώμη της Κομισιόν να αλλάξει με αυτές τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις τη νομοθεσία για την αναγνώριση προσόντων. Η επιλογή των διατάξεων και του περιεχομένου τους αποτελεί ξεκάθαρα επιλογή του Υπουργείου Παιδείας και δεν έχει καμία σχέση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ούτε η σχετική κοινοτική οδηγία. Αρέσει δεν αρέσει, σε οποιονδήποτε, η χώρα έχει Σύνταγμα και η Ευρώπη ιδρυτικές συνθήκες. Ουδείς μπορεί να τα διαστρεβλώνει, ούτε στο πνεύμα, ούτε στο γράμμα τους.

Τον φόβο για το τι σημαίνουν αυτές οι ρυθμίσεις τον αποδεικνύει η μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας: η τροπολογία κατατέθηκε τελευταία στιγμή, εν κρυπτώ, χωρίς διάλογο με τους επιστημονικούς φορείς.

Αποτελεί απλή δικαιολογία και στάχτη στα μάτια των βουλευτών και των πολιτών ο ισχυρισμός ότι αυτό γίνεται για την επιτάχυνση των διαδικασιών. Η ανάθεση της αρμοδιότητας σε ένα τμήμα του Υπουργείου Παιδείας, το ΑΤΕΕΝ, θα επιτύχει το ακριβώς αντίθετο. Γνωρίζουν καλά όλοι την ταχύτητα έκδοσης αποφάσεων και διεκπεραίωσης διαδικασιών για την οποία φημίζεται άλλωστε η δημόσια διοίκηση. Και ειδικά το Υπουργείο Παιδείας, ειδικά στα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων, θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικό: στις δικές του παλινδρομήσεις και επιλογές, διαχρονικά, οφείλεται η παραπομπή της χώρας στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, ακόμη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για τις καθυστερήσεις στη διοικητική διαδικασία αναγνώρισης προσόντων ή πτυχίων. Πάει πολύ τώρα το Υπουργείο να κουνάει το δάκτυλο στους επαγγελματικούς φορείς. Λίγη ντροπή δεν βλάπτει. Και χρειάζεται και φιλότιμο…

Η ποιότητα στην επαγγελματική εκπαίδευση, ιδίως στον χώρο των μηχανικών, δεν υπηρετείται από καμία προσπάθεια εξίσωσης προς τα κάτω. Τι αριστεία είναι αυτή που θέλει κριτές των επαγγελματικών προσόντων τους απρόσωπους γραφειοκράτες μανδαρίνους των υπουργείων και όχι την κρίση των συναδέλφων κάθε ενδιαφερόμενου; Την έννοια και μέθοδο Peer-to-Peer (ομότιμος προς ομότιμο), την πλέον καθιερωμένη σε όλες τις επιστημονικές κρίσεις ανά τον κόσμο, θα έπρεπε, λογικά, να τη γνωρίζει πολύ καλά η Υπουργός Παιδείας….

Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι με βάση και την κοινοτική νομοθεσία και την λογική θέματα ισοδυναμίας και ισοτιμίας επαγγελματικών προσόντων τα κρίνουν οι ίδιοι οι επαγγελματικοί φορείς. Για παράδειγμα, που γνωρίζει καλά η δικηγόρος Υπουργός Παιδείας, με εσωτερικές διαδικασίες κρίνει αντιστοίχως τα θέματα του δικηγορικού επαγγέλματος ο ΔΣΑ. Είναι απορίας άξιο πώς και γιατί το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας δεν μπορεί να κάνει το ίδιο στα θέματα μηχανικών… Άραγε θεωρεί ότι το ΤΕΕ δεν είναι φερέγγυο; Θεωρεί άραγε το Υπουργείο Παιδείας ότι κακώς έχει αναθέσει η Πολιτεία στο ΤΕΕ δημόσια εξουσία σε τόσες άλλες λειτουργίες; Και που βασίζεται, άραγε, τέτοια κρίση και διάκριση κατά του τεχνικού κόσμου της χώρας;

Και κάτι ακόμη πιο σημαντικό από όλα τα άλλα: το επάγγελμα του μηχανικού είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο και έχει ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα γιατί αφορά, εν τέλει, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του δημοσίου συμφέροντος. Οι εμπνευστές της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους μηχανισμούς των Υπουργείων θα καταλάβουν πολύ σύντομα αυτό που η κοινωνία και η δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό, γνωρίζουν καλά: το γιατί συμβαίνει αυτό… Θα το καταλάβουν στον πρώτο σεισμό, στην πρώτη πλημμύρα, στην πρώτη παραβίαση πληροφοριακών συστημάτων, στο πρώτο βιομηχανικό ή εργατικό ατύχημα, στο πρώτο πρόβλημα ασφάλειας τροφίμων. Οι επιλογές στα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων δεν είναι απλά θέματα αγοράς, δεν είναι ουδέτερες διοικητικές διαδικασίες, είναι θέματα υγείας, ασφάλειας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής.

Αν οι εμπνευστές των απαράδεκτων ρυθμίσεων για τη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων μηχανικών δεν αποσύρουν τις ρυθμίσεις και δεν γίνει πραγματικός, επίσημος και ουσιαστικός διάλογος με τους επιστημονικούς φορείς θα έχουν ακέραια, προσωπικά, με το ονοματεπώνυμό τους, την ευθύνη. Το ίδιο και όσοι τους υποστηρίξουν με την ψήφο τους.

Είναι η ώρα να επέμβουν όσοι έχουν πραγματικά την ευθύνη της διοίκησης στην κυβέρνηση και στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Υπενθυμίζουμε, όσα σταθερά επαναλαμβάνουμε τους τελευταίους μήνες:

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τονίζει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι η ρύθμιση που προωθείται από την Κυβέρνηση με την οποία προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων, είναι κατάφωρα άδικη για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, επιζήμια για το Δημόσιο συμφέρον και ισοπεδωτική για την Δημόσια Παιδεία.

Η εκχώρηση των αρμοδιοτήτων του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) στο Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) εξομοιώνει το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων των Διπλωματούχων των Πολυτεχνείων, με αυτό των αποφοίτων Κολλεγίων, χωρίς την απαραίτητη διαβάθμιση Τεχνικής Ευθύνης κατά την άσκηση του επαγγέλματος και ως εκ τούτου εγείρει σημαντικά θέματα αντισυνταγματικότητας αλλά και απαξίωσης της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης.»

 

Πηγή: THE PRESS PROJECT - με πληροφορίες από ALFAVITA.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.