Την καινοτόμα της κατασκευή από
βιοπλαστικά υλικά προωθεί -για πρώτη φορά σε παγκόσμια κλίμακα- η νεοσύστατη Ομάδα
Panther Racing AUTh. Την Ομάδα αποτελούν
Φοιτητές του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο
Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Την είδηση δημοσίευσε πρώτο το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η Ομάδα Panther Racing AUTh |
Με την πρωτότυπη Μοτοσικλέτα που κατασκεύασαν
και όπου εφαρμόζουν τα συγκεκριμένα πρωτοποριακά υλικά από τα οποία αποτελείται
το fairing, σκοπεύουν να λάβουν μέρος στο Διεθνή Πανεπιστημιακό Διαγωνισμό
MotoStudent, που συνδιοργανώνεται κάθε δύο (2) χρόνια από τη Moto Engineering
Foundation (MEF) και την TechnoPark Motorland στις εγκαταστάσεις της Πίστας
Μotorland Aragon στην Αραγονία της Ισπανίας.
Η εκδήλωση της Ισπανίας είναι
προγραμματισμένη για τον Οκτώβριο του 2018. Εκεί, οι Έλληνες Φοιτητές θα έχουν την
ευκαιρία να διαγωνιστούν με αντίστοιχες Ομάδες από διάφορα Πανεπιστήμια του
πλανήτη. Αναμένεται ένα συναρπαστικό αγωνιστικό τετραήμερο το οποίο
ολοκληρώνεται με έναν αγώνα ταχύτητας και αξιολογείται από τους διοργανωτές όχι
μόνο για το αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και για καινοτομίες και την τεχνολογία.
«Το fairing το σχεδιάζουμε εμείς και
εφαρμόζουμε καινοτόμα κατασκευή από βιοπλαστικά υλικά. Είναι πρώτη φορά που
χρησιμοποιείται κάτι τέτοιο παγκοσμίως. Το βιοπλαστικό είναι συνθετικό υλικό
από οργανική ίνα λιναριού. Η διαδικασία κατασκευής του ξεκινάει από το
σχεδιασμό του στον υπολογιστή και συνεχίζει με το ανάγλυφο του με πυλό, μέσω
του οποίου κατασκευάζονται τα καλούπια και ολοκληρώνεται τοποθετώντας το
βιοπλαστικό στα καλούπια. Σε αυτό έχουν εφαρμοστεί όλοι οι μέθοδοι της
αεροδυναμικής ανάλυσης για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
ο συντονιστής της Ομάδας, Μίλτος Γιαννιός.
Αναλύοντας την καινοτόμα ιδέα του
υλικού, επισήμανε ακόμα ότι «με αυτά τα βιοπλαστικά υλικά η μοτοσικλέτα μας
γίνεται πιο οικολογική. Επίσης, αυτό το υλικό δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τα
συνηθισμένα υλικά, καθώς είναι το ίδιο ανθεκτικό. Είναι επίσης ασύγκριτα
φθηνότερο, καθώς στοιχίζει περίπου το 1/5 της τιμής των συνηθισμένων υλικών.
Πάνω σε αυτό ωστόσο εφαρμόζεται άριστα όλη η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί στο
Πανεπιστήμιο. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει η συγκεκριμένη τεχνογνωσία και
αναγκαζόμαστε να παίρνουμε τις πρώτες ύλες από την Αγγλία από ένα Εργοστάσιο
που ανακαλύψαμε μετά από πολύ μεγάλη έρευνα».
Και μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά, για
τους «γνώστες»:
-
Κινητήρας: KTM RC 250 μοντέλο του 2016, μονοκύλινδρος,
τετράχρονος και υδρόψυκτος.
-
Ισχύς Κινητήρα: 37 ίπποι.
-
Διαθέτει Κόπτη Στροφών: στις 13.000
σ.α.λ.
-
Τελική Ταχύτητα: 192 χλμ./ώρα
-
Πλακέτα: Speeduino, εφαρμογή που χρησιμοποιεί
Επεξεργαστή Arduino,
μέσω του οποίου έγινε η χαρτογράφηση από την Ομάδα του ΑΠΘ.
-
Πλαίσιο: από Χωροδικτύωμα από Χρωμομολυβδένιο
-
Υποπλαίσο: από Αλουμίνιο
-
Ψαλίδι: από αλουμίνιο
-
Τιμονόπλακα: από αλουμίνιο Αεροπορικού Τύπου.
-
Σε όλα τα παραπάνω Κατασκευαστικά Μέρη:
Εφαρμόστηκαν Μέθοδοι Πεπερασμένων Στοιχείων FEA, για ‘Ελεγχο της Αντοχής τους.
Το ΑΠΘ έχει πληρώσει την εγγραφή στον
Διαγωνισμό, που είναι 3.000 ευρώ, ενώ η όλη προσπάθεια έχει υποστηριχτεί από
διάφορες χορηγίες.
Η Panther Racing AUTh παίρνει ακόμα μέρος
στην Έκθεση Μοτοσικλέτας που διοργανώνεται από την ΔΕΘ στις εγκαταστάσεις της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.